Stöttande vän.

Ja lite så är det jag kommer vara framöver. Min fina kära vän fick minus på testet idag. Jätte ledsen såklart! Jag vet inte hur det känns att vara just i hennes situation, men jag vet ju vilken besvikelse det är att inte få det man hoppats på. I min sits förlorade vi vårt lilla mirakel så jag har bara testat plus och aldrig minus nu. Så vi båda blir barnlösa ett tag till. Vet inte när det planeras för dem nästa gång, förmodligen inte lika samtidigt som vi men vore kul om det inte var allt för långt bort heller. De har ägg i frysen, skönt. Att slippa gå igenom samma process en gång till. Jag hoppas såklart först att det kanske till och med lyckas för oss nu, annars hoppas jag verkligen att vi får många fina ägg nästa gång och får fina ägg till frysen!

För övrigt är det bra just nu. Allt känns under kontroll. Jag har gått ned 4 kg sedan i februari och jag är nöjd. Inte helt såklart jag ska ner många kg till. Hade som mål 15 så 11 kvar men tror jag nöjer mig så länge med 6 till. Jag slutade helt att äta bröd och nu har jag varit fri från godis över en månad. Inte ens på helgerna har jag unnat mig. Jag äter fortfarande hembakat, men därför mest för att jag inte vill ta bort det som betyder något för mig. Slutar jag äta slutar jag baka och det är min passion. Känner mig mer motiverad nu, till allt. Träningen har jag inte kommit igång med igen efter sprutorna ode men det kommer. Just nu är det fokus på att äta bra må bra och faktiskt känna lusten till att både ha sex och samtidigt vänta in sensommaren och nästa omgång av ivf.
Väntan just nu känns lång till att inte veta när mensen dyker upp men jag är ändå glad så länge den håller sig borta. Visst är det tusen blandade känslor i detta? ;)

Idag tror jag att monitorn kommer landa hemma ska bli spännande att gå igenom den och se hur det fungerar. Jag får återkomma om hur den fungerar och vad man ska göra. Man ska i alla fall börja med den när man får mensen så då har vi lite att läsa på tills dess.

Vi hörs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0