Dessa dagar..

Lite bloggande från mobilen idag då jag är och njuter i stugan. Städat och fixat för att börja bo här på helger och när vi känner för det! Så underbart att det varit strålande väder och varmt. Mamma har till och med badat.
Idag är det mors dag. Ibland undrar man om snart inte varenda dag på året kommer få en egen titel... Igår var det de ofrivilligt barnlösas barns dag, alltså våran dag. Vi som är i denna sits. Mycket debatter om detta nu, vilket jag faktiskt kan tycka vara bra att det får uppmärksammas och kanske till och med alltid få vara gratis hur många försök man än vill ha. Det vore guld. Vem ska behöva egentligen betala för att få en familj? Det är sjukt. Jag ska inte dra upp massa diskussioner om ämnet men det jag kan tycka är-varför ska vi "firas"? Visst är det kanon att det kommer på tal osv men att få en egen dag blir lite för mycket. Vi har väl tillräckligt med ständiga påminnelser dagligen om detta i våra liv? För mig räcker det med det.

Vända på steken (mig själv alltså..), sprut måla klart vårt matbord, grilla lunch och njuta. Det är min dag det. Må gott!


Kommentarer
Postat av: drommenomenliten.blogg.se

Tack för din kommentar! Ska bli spännande att följa din blogg med:-)

2012-05-28 @ 21:30:14
URL: http://drommenomenliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0