Mens

Yes. morgonen började med mens. Både skönt och inte skönt. Världens mensvärk, vilket gör att jag gick hem och jobbat hemifrån idag. Men strax efter åtta idag ringde jag till Sahlgrenska och fråga hur vi gör nu. Jag är inbokad på ÄP v 33 så himla skönt det är under min semester allt kommer att ske vilket är så skönt att slippa ta ut all komp osv. Men jag trodde denna gång att jag skulle börja spruta på CD 23 men BM läste att jag ska börja spruta på CD 1. Hur funkar det då tro? är det någon som fårr börja direkt på mens dagen? Varför gör man det och vad är skillnaden då? Vore ju kanon om jag började på första dagen då räknas det också mer jämt med att köra v 33 annars kanske det  blir v 35.. så ju tidigare desto bättre :) Här ni någon koll om detta så hör gärna av er.

Det blir annars samma som sist, suprefact att börja med sedan gonal f och sedan resten som jag nu inte minns namnet på.. Men det blir nog bra får vi tro! Hoppas det fungerar bra denna gång och ja jag ska ta ett gravtest innan jag börjar med sprutorna denna gång haha ;)

Vi har också idag då satt igång clear blue monitorn! Ska bli jätte kul att se hur den fungerar :) Idag skulle man bara starta den och regga att det är första dagen i mensen. Så ska den nu sättas igång varje dag på morgonen innan man går på toaletten ifall den visar att man ska kissa på en sticka och då ta ett typ ÄL test. Spännande ska det bli med!

Hoppas det går bra för er <3


Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart kära du att de blev så snart inpå med att börja om önskar er alla lycka denna gången med <3

2012-06-08 @ 06:59:31
Postat av: Marias Bakglädje <3

sv: Dom flesta formarna jag har har jag beställt från www.strosselannat.se, mycket bra sifda där mest allt finns :)

2012-06-08 @ 07:54:48
URL: http://mariasbakgladje.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har väldigt kort men regelbunden menscykel om 23 dagar, när vi skall köra IVF i aug/sept skulle jag börja spruta dag 2 och beräknad ÄP på dag 12!



Blir det inte bra med kortametoden skall vi köra den långa på andra försöket.



Lycka till med denna vändan, kommer följa er resa.

Kram

2012-06-09 @ 19:54:28
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0