Förvirrad

Nu har jag gått och blivit sådär förvirrad igen. Jag ringde ju BM i torsdags och berätta att mensen kommit och hon skulle höra av sig ang om det blev CD 1 eller CD 23. Hörde inget av henne så idag ringde jag in själv och fråga hur det ligger till egentligen, vad ä rätt vad är fel? Såklart finns inga rätt och fel men denna BM visste inte heller vad som var sagt eller varför jag skulle få 1 istället för 23.. Men hon berätta att det fanns större risk att få cystor på dag 1 och det är ju mer personer som inte har egen ÄL eller väldigt oregelbunden mens som brukar börja då, men att för min del spela det ingen roll vad jag ville välja. Eller är det så att mensen kommer krångla nu efter missfallet?? Man brukar annars då vänta in ÄL och sedan köra igång för att få en blödning efter ca 10 dagar när man börjar på 23. Så ja herregud till slut ringde hon tillbaka i eftermiddags i alla fall och jag fick välja helt själv om jag ville börja på 1 eller 23 och vilket då blev ÄP v 33 eller 35. Jag har semester 31-33 så perfekt det hade varit att börja på 1 men jag valde ändå 23.... Nu vet jag inte om jag ångrar mig eller inte? Känns bra men åh denna längtan gör en galen... + att jag på senare tid bara blivit mer deppig om allt med missfallet.. Jag bara önskar h-n ville stanna kvar hos mig/oss och att vi snart hade gått in i v elva.... :'(

Nä jag valde 23. Jag väljer 23. Jag är nog nöjd. Tror jag. Kände att jag har ändå lite starkare sprutor, behöver då inte spruta så himla länge som jag får om jag väljer 1 och jag kan ta att det tar två små veckor längre tid. Det var ändå 23 som var menat för oss när vi börja så det känns mer rätt. Ska vi sätta punkt där tycker ni? Mycket tjat nu...

Har ni åsikter eller erfarenheter så återkom gärna med det, jag är öppen för allt!


Övrigt mår jag bra. Är inne i lite svackor då ang detta med längtan o missfall osv... Men man får ta en dag i taget o ser det man faktiskt har idag. Och jag är i full fart med monitorn så såklart hoppas vi att vi inte behöver oroa oss för massa sprutor och veckoplanering :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0