Illamående...

Har haft det varje dag nu. Jobbigt för jag vill inte äta frukost o kvällsmat - middag går bra. Men så fort man tänker på mat mår man ännu mer illa... Tacka vet jag mina sea band!! De hjälper lite i alla fall. Snart är det måndag och jag ska ringa till GBG o höra lite om ultraljud. Hoppas vi får komma till gyn närmaste veckorna i alla fall.
Vi har fortfarande inte berättat för någon, men fortsätter illamåendet såhär så kanske det blir så att vi berättar för min familj i alla fall. Svårt för jag vill gärna att alla ska va samlade men det är vi inte förän om 3 veckor så vi får se. Ena systern får väl hänga med via skype haha ;)

Hur tidigt berätta/berättar ni?
Förslag på vad man kan äta när man bara mår illa?


Kommentarer
Postat av: E.

Mina föräldrar och våra två närmsta vänner fick veta ganska tidigt, redan första veckorna. De visste inte innan att vi gjort en IVF, och det var egentligen inte planerat att berätta det heller, men så blev det så ändå. Och det var rätt skönt att de fick veta, för att få stöd i allt som varit. Övrig släkt fick veta om graviditeten efter vecka 12, och på jobbet och till kompisar sa vi något först efter kub-testet i vecka 14. Efter varje person som fick veta fick jag lite ångest utifrån att "tänk om något händer nu när så många vet, och tänk att behöva berätta för alla dom att det inte blir något.." Men de tankarna finns fortfarande med trots att jag gått in i vecka 25, oron lägger sig aldrig ;)

Svar: Förstår hur du tänkt, blir nog ungefär samma här men idag ska vi berätta för mamma o pappa ska bli spännande :)
dulillamirakel.blogg.se

2012-07-22 @ 09:25:00
URL: http://vivillblitre.blogspot.com
Postat av: Annie

Usch, stackare. :(
Jag har bara mått lite illa, men för mig har nyponsoppa och andra fruktsoppor funkat bra. Allra helst om jag dricker det en halvtimma innan jag går upp på morgonen.

2012-07-22 @ 11:35:37
URL: http://bebis2012.wordpress.com/
Postat av: Josefine

Eftersom att mamma visste att vi gjorde IVF så var hon den första som fick veta, samma dag jag plussade! Pappa och resten av sl'äkten fick veta i v.9!

Och nu, v.14 ska ALLLAAAAA få veta =)

<3

Svar: uuunderbart gumman <3
dulillamirakel.blogg.se

2012-07-23 @ 14:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0