Tid..

God morgon efter en helt underbar helg! Jag har verkligen njutit! Vi har haft besök hemma och vi vela in i det sista om vi skulle berätta för svärmor om allt. Vi valde att inte berätta. Det räcker med att vi faktiskt kan öppna oss båda två för min mamma (som bor där vi bor det gör inte hans familj) och inte ta risken att några andra får veta något. Vi har umgåtts, myst runt på stan och varit på blomsterhandeln och köpt massa fina blommor och växter och krukor som nu pryder våra fina fönster.. På tal om fönster måste de tvättas snarast! ;)
Det kändes som vår igår. Vår med snöstänk. Så underbart. Det får mig att inse att vi närmar oss ett steg varje dag som går nu till vår dag är kommen. Jag längtar såå. Tiden går fort, det gör den så man kan inte klaga på att vi aldrig kommer dit för vi är närmare än vi tror.
Det är svårt med tid. Man måste ha tålamod. Ibland vill man ha som en stor kalender på väggen så att man kan dra av en lapp för varje dag som går, men hur "stressande" och påfrestande skulle inte det vara, egentligen? Jag tror man skulle må sämre omedvetet. Bara räkna dagarna tror jag gör tiden långsammare.
Jag tycker det är perfekt som det är nu.

Inatt strax efter 00 fick en gammal god vän till mig en son. Vilken lycka! Han kommer bli en kanon bra pappa! Mamman umgicks jag med när jag var liten, men inte på länge nu har jag träffat henne. De verkar ha det så bra tillsammans så ett tillskott till familjen gjorde nog bara gott för dem :)

Tänk vänner, snart är det vår tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0