Tankar

Har läst ett par andra bloggar idag. Och visst är det skönt när man inser att man är många i samma sits? Som man inte trodde alls va möjligt. Man tror man är ensammast på jorden. Att det bara är vi som råkar ut för detta. Men så inser man att vi är flera hundra st som just nu är inne i denna sväng. Och visst är det fantastiskt att det går så mycket framåt i utvecklingen att vi kan få hjälp, istället för att kanske bli barnlösa.
Det är mycket tankar och funderingar som kommer upp när man är här. Och endel som är bra, endel som är jobbigt. Men att komma ihåg en sak - du är inte ensam.

Börjar bli tufft vissa dagar med alla frågor hit och dit.
-Varför dricker du inte, är du gravid?
-När kommer första barnet nu då?
-Jag trodde du gifte dig för att du va gravid blir det inte snart?
-Nu när ni bor i en stor trea kan väl en bebis sitta fint?

eller det värsta av allt..... när de som vet att man försöker kommer och säger
-Slappna av.
-Ha tålamod, det kommer.

Men JA vad tror ni vi har gjort de två senaste åren? Hade det gått som vi ville hade vi redan haft barn nu. Men jag förstår. Det är inte lätt för andra som inte hamnar här att förstå vad man går igenom.
Det är bara vi som vet. Som vår egna hemlighet som man önskar alla visste.


Nu ska jag drömma mig vidare, och invänta nästa v då jag får veta läkarens besked :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: HEJ!

TACK för dina svar i min blogg!

Det är som du skriver att ibland behöver man lite mer stöd än i från sin sambo även om dom gör allt dom kan och vi gör allt för dom så vore det gott att ha någon mer att få ventliera med. Jag får bara se hur det som sagt känns när vi vart på infomötet och så har inte riktigt fattat det än det kommer över mig ibland och då blir jag jätte ledsen. Jag borde va glad att det finns andra möjligheter och inte va ledsen.

2012-02-08 @ 17:54:30
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0