Glädje!

Mitt i allt lite mer mörker så kom ljuset. Jag vet inte om jag har nämnt att min bästa vän och hennes sambo är i samma sits som oss. Vilket är jätte skönt, att få ha någon nära att dela detta med, både tankar och upplevelser. När vi hade fått en tid blev hon väldigt ledsen för att de fick vänta ända till hösten, trots att deras info möte var en vecka innan oss. Jag tog det hårt också, men inget var ju mitt fel ändå. Men jag kunde inte låta bli att känna med henne. Jag själv skulle också bli ledsen. Av längtan. Men nära som vi är kunde vi ändå prata om allt osv. vi ska ju ändå förr eller senare genomgå samma sak. Deras tid hade skjutits upp pga av kompletterande undersökningar osv. Men nu har de tider för det med. Skönt!
Visst kan det också vara jobbigt att ha någon så nära vän för man vet ju aldrig. Om det tar sog för oss blir det jobbigt för henne, och tvärt om... Jag skulle tycka det va väldigt svårt att vara nära o prata om saker kanske. Jag vet inte. Samtidigt skulle man vara såå glad för dem såklart <3 Det kommer gå bra.

Men lyckan idag blev total. Det gjorde min dag! Min vän ringde mig på jobbet här och sa att hon ringt Sahlgrenska för att kika lite med dem om ett par saker. Då hade de sagt till henne att hon ska ringa dem i mars när mensen kommer och sedan beräkna ÄP i v 23!! Jösses! Vilken lycka. Jag kan bara tänka mig hur det är hemma hos dem nu när hon har berättat för hennes sambo.. Jag är så glad! Från att få besked om att få tid till hösten och så får man en tid ganska snart. Underbart!

Nu ska jag gå och träna och fortsätta denna dag med ett stooort leende :)


Svar till emelie: Jag är 26 år (27 i okt) och min man är ett år yngre. Hoppas det kommer gå bra med pregotime för er! kram!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Då är vi lika gamla :)



Vad "skönt" att du har din bästa vän som går igenom samma process. Jag håller tummarna för er.



Kram

2012-02-09 @ 17:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0