Sprutdagen 6

Sprutorna går som en dans! Biverkningarna jag känner av än så länge är bara mest trötthet och ibland kikar den där rodnaden upp vid sticket, annars inget! Väldigt skönt. Jag bara längtar efter 2 maj nu så vi ser om mens har kommit bra och om jag kan få börja med andra sprutan! Sen är det nära.

Då har vi en liten update om gårdagens bravader för mig. Väl på väg till middagen prata jag med bästa vännen om allt som komma skulle (kanske) kändes sköönt att bara få prata med någon om det. Jag va så nervös ju! När jag kom dit stor syrran mm i dörren, och direkt redan såg jag en liten bula på magen. Shit. Blev lite stelt men också mycket för att jag va så uppspelt! De skulle ut på promenad (då hade jag redan gått en timma) så jag gick in men kunde inte slappna av så gick ut en timma tilll.. Ringde både bästis 1 och 2 och prata, tack för att ni finns!
JAg va ändå väl förberedd så när det kom efter middagen "sätt er ner lite.. jag tänkte på julen iår.." säger syrran och jag och den andra av systrarna bara kolla på varandra o sa -men skojar du eller!!?? men sen kom fortsättningen. "det är ju en hel vecka vi är lediga och vi kommer ha en bebis med oss också!"
Jag bara kände hur det lättades i hjärtat på något sätt. Klart jag blev jätte glad och ännu mer när det kändes som ett mirakel eftersom BF är på deras bröllopsdag :) Men inget jag kommer gå ut med än då hon endast är i v10 nu. Men det kändes så bra. Sen bröt jag ihop och tog med systerdotter o gick ut en sväng. Sen kom det tårar och gick från och till men jag är ändå så glad för dem. Jag fråga också vad de andra tyckte, om jag skulle berätta eller inte men ja klart du ska göra. Så idag har de varit här på fika och vi har öppnat oss och de förstod verkligen och de har några omkring sig som gjort samma sak osv. Kändes jätte bra. Jag förklara också att jag va lite nervös för jag inte visste hur jag skulle reagera men de hade inte märkt av något så jag fixade det nog galant! Så mycket tårar blev det idag med, men nu är vi nära och kanske är det så att vi får uppleva graviditeten samtidigt, vore häftigt! Jag får ändå ny energi också på något sätt. Det går skit bra med sprutorna och jag längtar efter ÄP trots att jag är lite nervös och det går skit bra med promenader och godiset har jag klarat mig från hela helgen! Jag kan inte mer än säga att jag är förbannat stolt över mig själv, och min älskade man.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0