Sprutdagen 5

Jag vet inte vad jag känner idag. Önskar jag kunde säga att det beror på sprutorna men det gör det inte. Dagen är här, då jag och resten av familjen tror att ena systern kommer kläcka nyheten att hon är gravid. Vi får se. Jag är skit nervös och har världens ångestkänningar. Hjärtat klappar och jag är nervös och mina händer och armar skakar. Vet inte om jag ska skratta eller gråta? Så himla löjligt jag vet ju inte ens om det är så? Men är det så så vet jag att jag kommer säkert börja gråta, och inget kommer hon förstå heller eftersom den systern inget vet. Skulle så gärna bara vilja berätta typ nu. Men kanske blir det extra jobbigt för henne då att berätta? Eller blir det jobbigare om hon får veta efteråt? Eller ska hon bara inte få veta? Som ni märker så är jag väldigt tankspridd idag. Jag hoppas att det bara är idag och inte fortsätter såhär, jag måste lära mig att slappna av och gilla läget som är. Annars blir detta en jobbig resa istället för en spännande och rolig tid.

Sprutorna går bra. Jag är inte alls nervös för dem längre vilket är en lättnat. Snarare att jag längtar efter att ta den så att tiden springer framåt. Men redan femte dagen och om lika många dagar kanske mensen kommer och sen får jag börja med Gonal-Fen :) Blir bra detta!


Kommentarer
Postat av: J

Såg att du skrivit på chatten, men jag var på dop!

Hur har det gått idag? Tänker på dig.



<3

2012-04-21 @ 19:01:49
URL: http://yousofines.blogspot.com
Postat av: malin

Hej! Hur gick det?? KAnske är det sprutorna som ger dig ångestkänslorna, eller Kanske är det sorgen över din egen situation? Egentligen spelar orsaken ingen roll. Det är helt okej att känna som du gör. Tillåt dig att vara ledsen och avundsjuk och kanske är det bäst att berätta för din syster om hon tror att du missunnar henne det och inte är glad för hennes skull?? Hon kommer isf att förstå och låta dig vara ledsen. STOR STYRKEKRAM!! vet precis hur du känner.

2012-04-22 @ 12:00:24
URL: http://barndrommen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0