Försvunnet inlägg + besök!

Jag skrev ett låångt och djupt inlägg i måndags.. Mend et försvann. Kanske va lika bra för de va rätt deprimerande när jag tänker efter... Jag hade en svacka. Bröd ihop totalt.. Vad ville jag? Va jag redo? Vad ska hända? Ja jag hade väldigt mycket negativa tankar... Men nu är jag på spåret igen! Och glad! Fast nervös.

Igår va vi på Sahlgrenska och hade en liten träff om sprutor och annat. Jag va SJUKT nervös över hur sprutan skulle se ut som jag ska få ta och börja med nu nästa vecka.. Men jag kan andas ut. Den va inte alls stor och spetsen va som spetsen på pennan :) Vi fick aldrig testa den på mig, men man fick prova dra upp och känna på allt. Mannen kommer fixa detta galant, ingen tvekan. Jag kände även med att ja, det kan hända att jag också fixar det sen när vi kommit igång på riktigt! Mannen kan hjälpa mig på morgonen då jag nog kommer va sjukt trött med men på kvällen kanske han har sin träning och jag behöver ta den så kanske fixar jag det iaf!
Vi fick med oss en liten snygg nessesär hem full med sprutor o spetsar och kanyler. Great!
Vad tycker ni om era sprutor ni som har sprutat? Det sköna med sprutan är att man bara behöver ta morgon och kväll och inget vid lunchen. Sen har vi fyllt i dagboken lite mer om sprutningar, blodprov och pratat om ultraljud. Ju närmare vi kommer desto mer frågor kommer komma igen om allt de där med ÄP o läkemedel.
Nästa steg jag kommer ha kontakt med dem är den 2/5 då de ska ringa o checka av om mensen kommit och är som den ska.

Hade såklart en lapp med andra frågor också såsom samlag under tiden, morfin o stesolid vid ÄP, äta före ÄP, vitaminer, zink för mannen, osv... Fick väldigt bra svar iaf hon va så himla trevlig!! Minns inte riktigt namnet nu men efternamnet var Borg eller Berg. Lite äldre var hon.

Har också funderat mer och mer på det här med att berätta på jobbet. För var dag känner jag starkare för att vilja berätta för en av kollegorna, så jag har någon att prata med och kanske få ut ett o annat till. Hon är lite äldre än mig och har två barn själv som är runt 10, vilket också underlättar att hon faktiskt gått igenom två graviditeter och kanske kan komma med ett och annat tips sedan om så blir fallet för mig med.

Känns nu när jag skriver att jag är på bättre humör i alla fall. Mannen va bra orolig och trodde inte jag ville längre. Men hej o hå här kommer vi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0